28.03.2024

Turistika>Značené trasy

Šiba - Šoltýsova poľana - sedlo Žobrák - Kríže

Značenie: Turistická značka

Trasa začína na železničnej zastávke v obci Šiba. Odtiaľ pokračuje asfaltovou cestou celou obcou až pod les, kde za skládkou dreva odbočíme vpravo na vedľajšiu lesnú cestu. Pokračujeme starším jedľovobukovým lesom, zanedlho míňame rúbaň po pravej strane a dostávame sa do miesta, kde ostrou odbočkou vľavo opustíme údolie. Stúpaním sa napojíme na ďalšiu lesnú cestu, ktorá nás vedie lesom a občasnými rúbaňami zarastajúcimi brezovou mladinou, až na rázcestie s červenou značkou na Šoltýsovú poľanu.

Hrebeňom nenáročne pokračujeme severozápadným smerom pekným jedľovobukovým lesom, lesnou cestičkou k turistickej útulni s rozhľadňou, ktorá nám poskytne vôbec prvý krajší výhľad od začiatku trasy. Odtiaľ sa severovýchodne otvára výhľad na obec Hervartov a Miháľov. Od útulne je už neďaleko k sedlu Žobrák, kde opúšťame hrebeň a červenú značku a odbočíme vľavo do mladého smrekového lesa.

Útulňa a rozhľadňa pri sedle Žobrák

Smreková mladina končí po pár metroch a vystrieda ju hustý listnatý porast po ľavej strane chodníka a neskôr po pravej strane starší jedľovobukový les. Lesnou cestou zostúpame k rúbani s obmedzeným výhľadom na lúky nad obcou Kríže. Po pár metroch opúšťame lesnú cestu a ďalej pokračujeme lesným chodníkom pretínajúc lesnú cestu, náročným a strmým terénom až do údolia riečky Slatvinec. Tu sa napájame na asfaltovú cestu, ktorá nás spoľahlivo zavedie dolu do obce Kríže.