16.04.2024

Turistika>Značené trasy

Ďurková - Šarišské Jastrabie - Minčol

Značenie: Turistická značka

Trasa začína na železničnej zastávke obce Ďurková. Asfaltovou cestou prechádzame do obce Šarišské Jastrabie, tam hneď za kostolom odbočíme na vedľajšiu cestu vľavo. Zanedlho sa dostávame nad obec. Poľná cesta vedie cez pasienky až k okraju lesa. Odtiaľ sa nám už naskytá pekný výhľad na obec a pri lepšej viditeľnosti aj na Vysoké Tatry.

Kóta 1040 severozápadne od MinčolaNárodná prírodná rezervácia Čergovský Minčol - Pohľad na sedlo pod Minčolom

Ďalej už pokračujeme silne erodovanou a ťažbou narušenou lesnou cestou okolo senníka k prameňu Hriňova hora. V čase sucha prameň môže vyschnúť. Cesta vedie ďalej hospodárskym lesom, pričom je potrebné venovať pozornosť značeniu, pretože trasa odbočuje na starú a zarastajúcu lesnú cestu. Táto po pár sto metroch končí a dostávame sa na udržiavanú cestu, ktorá vedie smrečinami a horskými lúkami do sedla pod Minčolom a odtiaľ krátkym výstupom na Minčol.