28.03.2024

Turistika>Značené trasy

Majdan - sedlo Čergov

Značenie: Turistická značka

Žltá značená trasa začína v strede obce Majdan a spolu so zelenou trasou pokračuje asfaltovou cestou hore obcou pozdĺž potoka Ľutinka až ku konečnej zastávke autobusu. Tam sa cesta rozvetvuje, zelená značka vedie vľavo do sedla Priehyby, žltou značkou pokračujeme ďalej okolo Ľutinky (fotka zachytáva Ľutinku v čase záplav v júni 2006). Za pílou obec končí a cesta vedie nenáročným stúpaním až k rázcestiu Tokárne, kde začína zelená značka vedúca do sedla Lysina. Medzníkom po monotónnejšom úseku je rázcestie s pravostrannou zvážnicou, ktorou sa dá dostať k dolnej stanici vleku na lyžiarskom svahu Lysá. Trasa pokračuje cez Podbaranie, kde sa na chvíľu pripojí modro značená trasa, ktorá po pár metroch odbočí vpravo a cez osadu Baranie vedie do sedla Lysá. Asfaltová cesta, ktorá bola dobudovaná v roku 19731 , končí pri prvých domcoch horskej osady Ambrušovce. Ďalej už pokračujeme lesnou cestou, ktorá je miestami dosť narušená ťažbou dreva. Ňou sa dostávame až k rázcestiu so zelenou značkou pod Volentírom, odkiaľ už nie je ďaleko k sedlu Čergov a k turistickej chate Čergov.