20.04.2024

Turistika>Značené trasy

Majdan - sedlo Priehyby

Značenie: Turistická značka

Zelená značená trasa začína v strede obce Majdan a spolu so žltou trasou pokračuje asfaltovou cestou hore obcou pozdĺž potoka Ľutinka až ku konečnej zastávke autobusu. Tam sa cesta rozvetvuje. Žltá značka pokračuje dolinou Ľutinky, zelená trasa vedie vľavo pozdľž potoka Hrašov. Po niekoľkých metroch opúšťame posledné domce a prichádzame na miesto skladovania dreva. Tu po ľavej strane cesty sa nachádza rozsiahly holorub, ktorý uberá tejto ináč veľmi peknej trase na jej malebnosti. Pokračujeme pozdĺž potoka až k altánku a studničke. Cesta ďalej miernym stúpaním vedie hustým bukovým lesom, ktorý sa relatívne najzachovalejší nachádza hlavne na severnom úpätí vrchu Veľký Hrašov. Na najvýchodnejšom mieste trasy je rázcestie s ďalšou asfaltovou cestou, ktorá slúži ako zvážnica pri ťažbe dreva. Touto cestou, ktorej asfaltový povrch po pár desiatkach metrov končí, sa dá urobiť výstup na vrch Škaredé, odkiaľ je pekný výhľad na hlavný hrebeň pohoria. Bohužiaľ vrchol Škaredého, ale celkovo aj jeho severná časť je antropogénnym vplyvom značne narušená.
Z rázcestia Hrašov vedie cesta až k prvému výhľadu, odkiaľ je už neďaleko k sedlu Priehyby. Touto trasou sa veľmi pohodlne dostaneme na hlavný hrebeň pohoria, a keďže vedie po asfaltovej ceste, je vhodná pre rekreačnú cyklotúru a v zime na bežky.